home sitemap wheelchair

 

„Jeigu tyliai Jūs sėdėsit,

Šu – šu- šu nesikalbėsit,

Kuprinėlę mes atsegsim,

Gražią pasaką paseksim.“

       Pasakos- tai vienas iš kelių, kuriuo kartos perduoda viena kitai žmonijos sukauptą patirtį. Pasakose susiduriame su etinėmis vertybėmis – gėriu, ištikimybe, meile, o pasakų baigtis, kuomet laimi veikėjai, besiremiantys šiomis vertybėmis, rodo jomis grindžiamo gyvenimo privalumus.

Kaip žinome, pasakų yra keletas rūšių. Pagrindinė liaudies ir stebuklinių pasakų paskirtis – tai įvairių psichologinių poreikių tenkinimas. Jos yra tarsi pati seniausia psichoterapijos forma.

Pasakiška  realybė – tai pasaulis, kur pabuvojęs, kiekvienas grįžta išgijęs ir nusiraminęs, labiau suprantantis, išmintingesnis, sugebantis sėkmingiau spręsti sudėtingas kasdieninio gyvenimo problemas. Pasakos labai specifine, gyvų vaizdinių kalba įveda vaiką į vidinių žmogaus gyvenimo problemų ratą ir parodo įmanomus sprendimo kelius.

senelis_ir_rope

Pasakos turi keletą svarbių poveikio vaiko asmenybės brendimui aspektų:

  • Pasakos veikia vaiką visybiškai, ugdo jo pasitikėjimą savimi ir savo ateitimi;
  • Pasakos padeda vaikui suprasti save ir pasaulį, įprasminti savo jausmus;
  • Pasakos atskleidžia vaikui moralaus elgesio pranašumus;
  • Pasakos suteikia medžiagos vaiko vaizduotei, jo svajoms;
  • Pasakos atskleidžia žmogaus prigimties sudėtingumą, parodo, kad moralinė problema – tai pasirinkimas tarp gėrio ir blogio;
  • Aiški pasakų poliarizacija (geras – blogas, protingas – kvailys, darbštus – tinginys) sudaro vaikui sąlygas sulyginti viena ir kita, pasirinkti vieną iš jų, tapatintis su simpatingu herojumi.

Žaisdami pasakas vaikai turi  galimybę visiems priimtinomis formomis išgyventi tai, ką yra užslėpę ar nuslopinę. Svarbu pabrėžti ir tai, kad vaikams nepakanka pasakas tik skaityti ir sekti. Pasaka, lygiai kaip ir teatrinė lėlė yra tarsi stimulas kūrybai, kalbėjimui, bendravimui, dialogui, žaidimui ieškant prasmių.

Šį mėnesį mūsų darželio vaikučių laukia gausybė pasakų, stebuklų, staigmenų.

Kiekvienos grupės vaikai su savo auklėtojomis ruošiasi pasekti, suvaidinti, improvizuoti pasakaitę kitos grupės vaikams.

2016-11-14 d. – „Pelėdžiukų“ grupės vaikai ir auklėtojos  seka pasaką  „Pirštinė“ „Bitučių“ grupės vaikams.

2016 -11-16 d. – „Bitučių“  grupės vaikai ir auklėtojos  seka pasaką „Ropė“ „Pelėdžiukų“ grupės vaikams.

2016-11-21 d. – „Boružėlių“ grupės vaikai ir auklėtojos seka pasaką „Pirštinė“ „Žvaigždučių“ grupės vaikams.

2016 -11-23 d.– „Žvaigždučių“ grupės vaikai ir auklėtojos seka pasaką „Meduoliukas“ „Boružėlių“ grupės vaikams.

2016-11-24 d.– Priešmokyklinės „Saulyčių“ grupės vaikai seka pasakaitę „Vištytė ir gaidelis“  „Zuikučių“ grupės vaikams.